Putujte s námi proti proudu k zapomenutým zdrojům,
seznamte se s poselstvím našich předků pro tuto dobu!
Úvahy zasahující do oblastí duchovního poznání, historie,
mytologie, náboženství, archeoastronomie i antropologie.
Nově: Proroctví, politika, současnost a budoucnost našeho světa.

Rubriky
Hlavní menu
Vyhledávání

Vyhledat text

Poslední komentáře
  • bez titulku:
    "adidas shoes for women y eezy boost 350 v2 gol den goose hermes ... " (Duše do nebe)
  • bez titulku:
    "nike react flyknit adidas shoes paul george shoes mic hael kors ... " (Kdo a kdy napsal Tóru?)
  • bez titulku:
    "nike react flyknit adidas shoes paul george shoes mic hael kors ... " (Biblická proroctví I)
  • bez titulku:
    "nike react flyknit adidas shoes paul george shoes mic hael kors ... " (Sestup Inanny do podsvětí)
  • bez titulku:
    "nike react flyknit adidas shoes paul george shoes mic hael kors ... " (Země a nebe)
  • bez titulku:
    "kd 11 shoes fila shoes yeezy boost 350 adidas yeezy golden goo ... " (Záhady starověku, alternativní teorie)
  • Komentáře

    ke článku: Pečeť VA 243 - Dvanáctá planeta?
    ze dne 17.03.2006, autor článku: Pavel Mat.

    Komentář ze dne: 03.01.2009 22:43:53     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - Michal (mama789@seznam.cz)
    Titulek: hmm
    hmmmm zajimavy cteni uz je o toto zajimam 2 rokem a verim ze se v roku 2012 neco stane jestli mate dalsi zajimy veci otomto prosim zasle te mne to ma mail dekuji Michal

    Komentář ze dne: 09.01.2009 13:06:21     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - Creator (@)
    Titulek: Re: hmm
    V roce 2012 se urcite neco stane - kazdy rok se neco deje. Ale jak rok 2012 souvisi s prekroucenim sumerske mytologie?

    Komentář ze dne: 24.03.2009 23:17:58     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - vjt (@)
    Titulek: nwo resist 1776,1984,2012
    zdar,
    podle mě je do 21. 12. 2012 čas na to zastavit třetí světovou válku,(otázka: Jak lze vyhrát třetí světovou? Eisenhower: vůbec ji hlavně nezačít.), radary jako kosti pro psi na hraní a tím zamezit new world oder plan, očipování a zotročení populace, proto aby to co se stalo se, už nikdy neopakovalo. Alex Jones end game, Terrorstorm, Kennedy truth, Illuminatti, 911 inside job

    1776 deklarace nezávisloti, 1984 Orwell, 2012 Májové
    hnědej trpaslík do toho zmatku ještě zatočí s polama no máme se na co tešit.

    Komentář ze dne: 17.04.2009 00:13:51     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - Gonzalesl (@)
    Titulek: zmatek!
    Autor článku dává jasně najevo svou "objektivitu", zajímalo by mě jestli někdy vůbec něco od Sitchina četl, podle jeho chaotických desinterpretací asi těžko...low

    Komentář ze dne: 17.04.2009 09:20:24     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - Pavel M (@)
    Titulek: Re: zmatek!
    Ano, autor četl dosti pozorně všechny doposud u nás vydané knihy Z.Sitchina. Vážím si jej za novátorský pohled na svět a jsem rád za čas, který jsem mohl strávit nad stránkami jeho poutavých knih. Jen si myslím, že mnohé v jeho knihách je fantazií, fikcí či omylem.

    Komentář ze dne: 14.07.2009 18:11:33     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - JohnyAsbest (pudl@volny.cz)
    Titulek: co jsou mýty a co skutečnost?
    Docela mne fascinuje tak typicky církevně-státní jakési zdůvodnění proč Sitchin nemá pravdu. Smutné je, že nikdo z vás nemá takové znalosti, vědomosti ani zkušenosti jako osoba, která umí číst sumerské, akkadské či asyrské písmo (klínové písmo) atd.. O to smutnější je to, že vydáváte za pravdu (svoji pravdu) totální nesmysly o vědomostech či nevědomostech dávných Sumerů. Stačí odpovědět mi na jedinou otázku : odkud a zcela náhle se vzala či objevila lidská civilizace, která uměla leccos od práva přes astronomii po biologii, od ekonomie přes stavebnictví k psychologii atd. atd. Odkud ? ze dne na den ? nebo chcete něco říkat o jakémsi evolučním vývoji ? nemyslíte, že v době tzv. bronzové neuměli nic víc než něco k zemědělství ? a jak zdůvodníte tavení kovů, výskyt takového dalekohledu, aby znali Plejády atd. atd. atd. atd. Samozřejmě, že je mnoho dalších otázek, které neznají odpověď - a nebo ji zná Vatikán, nebo příslušné vyvolené osoby v USA příp. Rusku. Naivní - státem a církví podporované - vysvětlení již vážený nestačí. Je třeba si nalít čistého vína a postavit se k problému skutečně čelem a nikoli církevně-státně a tudíž zmanipulovaně a chybně a veskrze účelově. POhádky nechte dětem, nebo ortodoxním křesťanům či muslimům. Ale nic, je to váš názor, a nebo vaše stránky jsou zinscenované úmyslně státně-církevními činiteli? Stejně tak jako většina státem a církví cenzurovaných textů ve všech médiích, které musejí říkat jen to, co stát a církev říká???? A co vám říká ekumenický překlad Bible?

    Komentář ze dne: 18.07.2009 16:49:35     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - Creator of Myths (@)
    Titulek: Re: co jsou mýty a co skutečnost?
    Docela rád bych si přečetl váš alternativní názor na celou věc - je někde k vidění? Případně z jakých alternativních ne-státních a ne-církevních zdrojů čerpáte? Osočit někoho ze lži, to je snadné, to dokáže každý, i já. Ale jaké máte pro to osočení podklady?

    P.S. Plejády jsou viditelné pouhým okem.

    Komentář ze dne: 19.07.2009 18:08:06     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - Honza (@)
    Titulek: Re: Re: co jsou mýty a co skutečnost?
    Divím se, že vůbec reagujete. Dohadovat se s ctitelem konspiračních teorií, jehož hlavní inspiarcí jsou evidentně díla švýcarského hoteliéra a pseudovědce Dänikena je zbytečné. Vědec vychází z doložitelných faktů, jestliže nemá fakta, vysloví hypotézu. Tihle lidé se řídí heslem :"Co nevím, to si domyslím a budu to brát jako fakt.."

    Komentář ze dne: 19.07.2009 20:09:32     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - JohnyAsbest (@)
    Titulek: Re: Re: Re: co jsou mýty a co skutečnost?
    nedivím se, že někdo reaguje - o tom je diskuse, že, nebo milý Honzo chceš umlčet něčí názory ? To provádějí vládnoucí struktury celá staletí. A naokraj - odpovězte na otázku, odkud se najednou vzala tato vyspělá civilizace Sumeru - či Šineáru, nebo jak chcete. Bylo to možné, či nikoli ? stávající vědci nevědí....jen donekočna opakují ......evoluce.......Ta na to ale nestačila.

    Komentář ze dne: 19.07.2009 22:04:19     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - Creator of Myths (@)
    Titulek: Re: Re: Re: Re: co jsou mýty a co skutečnost?
    No, škoda že jste nezareagoval na moji původní otázku. Rád bych vyslechl vaše názory na to, jak to tedy celé vlastně je.

    Komentář ze dne: 20.07.2009 16:00:52     Reagovat
    Autor: [Pavel M] - Pavel M (pavel_m@email.cz)
    Titulek: Re: co jsou mýty a co skutečnost?
    Dobrý den, Sitchinovy knížky jsem četl jedním dechem. O jeho znalosti starověkých písem mám však silné pochyby. Máte však pravdu, v šeru věků je ještě mnoho tajemství a otázek, na které neznáme odpovědi. A mám jednu pozitivní zprávu, tyto stránky dosud nejsou nikým cenzurovány!
    S pozdravem Pavel M

    Komentář ze dne: 29.07.2010 14:45:31     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - Helča (strasilka-cz@seznam.cz)
    Titulek: Re: co jsou mýty a co skutečnost?
    Plně s Vámi souhlasím a Sitchinovi věřím, neznám nikoho jiného, kdo by měl takové znalosti a vědomosti, jako on. V jeho knížkách je vše logicky vysvětleno, je podpořeno historickými nálezy a zapadá to do sebe. PS: Nevím , kde autor tohoto článku vzal tu 13. planetu na tom válečku, je jich tam jasně jen 12. Je hezké, že četl Sitchinovi knížky jedním dechem, ale ono se musí u jejich čtení i přemýšlet a pak zjistíte, že Sitchin Vám dal odpovědi na otázky, jako zatím nikdo jiný.
    PS: Podle Sitchina se v Bibli (v hebrejském textu) uvádí ne jeden Bůh, ale bohové - Nefilim. Já obdivuji Sitchina, že má odvahu vůbec sdělit světu svoji teorii a nebojí se o život.

    Komentář ze dne: 30.07.2010 13:14:16     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - Pavel M (@)
    Titulek: Re: Re: co jsou mýty a co skutečnost?
    Ano, přemýšlet je třeba ale zde snad stačí jen pozorněji číst a počítat na prstech. Sitchin považuje symbol hvězdy na pečetítku (kolečko se šesti paprsky) za naše Slunce (už tím projevuje základní neznalost akkadské ikonografie). Pokud tedy věříte Sitchinovi, je na pečetítku Slunce a kolem nebeská tělesa naší sluneční soustavy včetně Nibiru. Měli bychom tam tedy kolem "Slunce" napočítat 11 teček - těles (Merkur, Venuše, Země, Mars, Jupiter, Saturn, Uran, Neptun, Pluto, Měsíc, Nibiru). Jenže je jich tam dvanáct a se "Sluncem" tedy třináct. Jedno těleso tedy Sitchinovi přebývá.

    Komentář ze dne: 02.08.2010 14:38:35     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - (@)
    Titulek: Re: Re: Re: co jsou mýty a co skutečnost?
    Zdravím Vás, pořád jste mě nepřesvědčil, že v tomhle Sitchin nemá pravdu. Jak víte, že ta tečka na pečetítku vedle obličeje je 13. těleso?

    Komentář ze dne: 02.08.2010 14:52:51     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - Helča (strasilka-cz@seznam.cz)
    Titulek: Re: Re: Re: co jsou mýty a co skutečnost?
    A také si myslím, že Sitchin neprojevuje neznalost akkadské ikonografie, ale snaží se nám ji objasnit či spíše vysvětlit. Já tedy vidím na pečetítku to, co Sitchin popisuje. Nějak mi nejde na rozum, proč by jedno těleso bylo úplně mimo? Těsně kolem Slunce je skutečně 11 těles. Pak ta tečka vedle tváře, ale ne kolem Slunce, co ale nemusí být žádné těleso. Takže Sitchinovi nic nepřebývá a těch planet je skutečně 12. Podle mě ta tečka vedle té tváře nemá co dělat s vyobrazením sluneční soustavy, to je už něco jiného.

    Komentář ze dne: 03.09.2010 10:56:12     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - Franta N. (allegor@seznam.cz)
    Titulek: Re: Re: Re: Re: co jsou mýty a co skutečnost?
    I kdyby tomu tak - čistě hypoteticky - bylo, proč by, propána, zrovna autor pečetítka měl mít přesné představy o sluneční soustavě, zatímco my špatné? Víme, že Babyloňané určitě neznali Uran ani Neptun, mimo jiné. Ostatní kultury v oblasti na tom nebyly o nic líp. Na jejich perfektní znalosti astronomie zkrátka nic neukazuje.
    Pokud je Sitchin nejvzdělanějším a nejinteligentnějším člověkem, jakého znáte, tak by jste si měla uvědomit, že profesorů, docentů a dalších kapacit zabývajících se stejnou tématikou jsou na světě minimálně desítky, a drtivá většina z nich se jednoznačně shodne na tom, že Sitchinovy znalosti jsou (na poměry specialistů) průměrné až podprůměrné. Ať už jde o písmo, ikonografii, architekturu nebo další oblasti.

    Mezi námi, můžu uvést nějaký příklad taky-interpretace starověkého vyobrazení:
    Na tomto http://www.matrifocus.com/SAM03/images/AnatUgarit. gif reliéfu bohyně Anat, pocházejícím z Ugaritu, vidím jednoznačně, že bohyně je, ve srovnání se dvěma postavami, něco ke třem metrům vysoká, šikmo z prového ramene nosí nábojový pás, její břicho chrání jakési destičkové brnění, na zádech nese speciální panelovou sestavu, čerpající sluneční energii, a anténovité zařízení na její hlavě (to kolečko jasně vyvrací, že by šlo o obyčejné rohy) zajišťuje spojení s mateřskou lodí. Vezmeme-li to v souvislostech s charakterem bohyně, zejména zprávou o tom, kterak se vydala plenit zemi a brodila se po kolena krví, nesouce usekané hlavy a paže svých nepřátel, která pochází taktéž z Ugaritu, vidíme jasně, že Anat byla ve skutečnosti elitní mimozemskou válečnicí, příslušnicí speciálního komanda, která používala munici podobné dnešním nábojům do kulometu a užívala si milování ve švédské trojce. Můžete mě oslavovat, otevírám oči světu:)

    Komentář ze dne: 31.08.2010 18:17:41     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - Helča (Liebeltova@seznam.cz)
    Titulek: Re: Re: Re: co jsou mýty a co skutečnost?
    Re.Re.Re. co jsou mýty a co skutečnosti.

    Padla zde otázka - kde se tu najednou vzali Sumerové se svými super znalostmi. Vypadli z nebe? Nebo je to někdo naučil? Zde je i např. Darwinova teorie / nechci ho zpochybňovat / o evoluci trochu sporná, říká, že člověk se vyvinul z opice. Je-li to míněno vážně, proč existují opice ve své původní podobě ještě dnes a nevyvinuli se z nich také lidé? Nebo nás někdo záměrně " vyšlechtil " Dále: Aztékové používali jednotku délkové míry, a ta je přesně odvozena ze vzdálenosti Země od / dnes už neexistující / planety mezi Marsem a Jupiterem /, která mohla zaniknout, ale v časech Sumerů tam mohla ještě být nebo tyto znalosti získali od předků. Zbytky zaniklé planety tvoří Mléčnou dráhu a v ní každý asteroid má svou vlastní energii. Jak asi Aztékové znali počet planet naší sluneční soustavy a každé planětě postavili v odpovídající vzdálenosti od Slunce, obelisk, jasně, že ve zmenšeném poměru ke skutečnosti.
    Může mi někdo tyto otázky zodpovědět? Jsem laik, ale moc by mne to zajímalo. Díly předem.

    Komentář ze dne: 21.09.2010 21:11:48     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - Helča (strasilka-cz@seznam.cz)
    Titulek: Re: Re: Re: Re: co jsou mýty a co skutečnost?
    Hezký den přeji, máte velmi zajímavou otázku :). I já se těmito otázkami zaobírala a zaobírám a zatím nejlepší vysvětlení mi podává Zecharia Sitchin, ať si ho každý zpochybňuje, jak chce, ale i mně by mě zajímaly názory ostatních diskutujích na Vaše otázky.

    Komentář ze dne: 29.07.2010 14:58:49     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - Helča (strasilka-cz@seznam.cz)
    Titulek: Re: co jsou mýty a co skutečnost?
    Jěště jsem zapomněla dodat, že jsem velice ráda, že existuje člověk, vědec, jako je Zecharia Sitchin, který se pokouší lidem otevřít oči a předává nám jenom to, co zaznamenaly dávné civilizace a on to dokázal přeložit, což je úžasné. Jeho knížky jsou vlastně takovou historickou kronikou naší Země. Zdravím a přeji krásný den všem.

    Komentář ze dne: 03.09.2010 10:35:51     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - Franta N. (allegor@seznam.cz)
    Titulek: Re: co jsou mýty a co skutečnost?
    Naprosto největší stupidita je toto, čili prohlásit, že něco je státní a církevní lež, protože to tak prostě je. Přejdu-li otázku motivace (proč by to vůbec někdo dělal), logické argumenty (všichni největší nepřátelé by se museli na celé mystifikaci domluvit a přesně spolupracovat - proč?) i obtížnost technického provedení (dávno by to uniklo na trochu serióznější bázi, než jsou nějaké amatérské blogy nadšenců), pořád tady zůstává dost jasných hovadin. Například náhlý vzestup Summerů v úrodné oblasti Mezopotámie není takovou záhadou. Z historie víme, že jeden technický pokrok (tam patrně využití zavlažovacího systému v zemědělství) často implikuje obrovský kulturně-technický boom. Jinak můžeme tvrdit, že mimozemšťani přiletěli i jako původci průmyslové revoluce a informačního věku přelomu 20./21. století, tedy současnosti. Já jsem si ale žádných nevšiml.
    Jde-li o Sitchinovy schopnosti lingvistické, ty zajisté nějaké jsou, ovšem byly také nesčetněkrát kritizovány tolika vědci, že opravdu jen paranoik může kalkulovat s jejich velkým společným spiknutím proti chudáku Sitchinovi. Nehledě na to, starověké texty můžeme interpretovat zásadně x-způsoby, zvláště, jsou-li zapsány už mrtvým jazykem. Podívejte se, jak divně a často hodně odlišně vypadají překlady a interpretace třeba babylonských tabulek. Autor příspěvku o konspiracích by si měl dát tu práci s přečíst si - česky, nikdo po nikom nechce, aby se naučil klínové písmo, já ho taky neumím - pár sumerských, akkadských, babylonských, asyrských...textů. Utvoří si aspoň trochu obrázek, jaká detektivka je asi překládání takových děl, a jak moc se s tím dá čarovat.

    Komentář ze dne: 25.09.2018 09:19:53     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - Vanda (polchystova.v@seznam.cz)
    Titulek: Sumerská kosmologie
    Nezdá se dost podivné, že staří Sumeřané považovali Zemi za plochou desku a ostatní planety zobrazovali jako koule?
    Je na nějakém Sumerském artefaktu zobrazena Země jako nebeské těleso?

    Komentář ze dne: 02.10.2018 16:18:02     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - Pavel M (@)
    Titulek: Re: Sumerská kosmologie
    Nebeská tělesa jsou na pečeti zobrazena jako koule z praktického důvodu. Pečetní váleček byl hliněný a pečetní motiv byl do něj většinou vtlačován. Hvězdy/planety tedy byly do válečku vtlačeny různě tlustými hůlkami a váleček pak byl vypálen v ohni. Pokud je hotové pečetítko použito, tedy zatlačeno do vosku, na vzniklé pečeti (viz obrázky článku) vypadají hvězdy/planety jako koule.
    Nemyslím tedy, že ono pečetítko je důkazem sumerských znalostí (planet jako koulí, Nibiru). Přesto však jsem (z jiných důvodů) o existenci Nibiru přesvědčen.

    Komentář ze dne: 02.10.2018 19:26:15     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - Vanda (polchystova.v@seznam.cz)
    Titulek: Re: Re: Sumerská kosmologie
    Tedy pokud Vám dobře rozumím, Sumeřané považovali nejen Zemi, ale všechna nebeská tělesa za ploché desky a z praktického důvodu je zobrazovali jako koule?

    Komentář ze dne: 13.10.2018 11:32:24     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - Vanda (polchystova.v@seznam.cz)
    Titulek: Re: Re: Sumerská kosmologie
    Tedy pokud Vám dobře rozumím, Sumeřané považovali nejen Zemi, ale všechna nebeská tělesa za ploché desky a z praktického důvodu je zobrazovali jako koule?

    Komentář ze dne: 13.10.2018 11:32:24     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - Vanda (polchystova.v@seznam.cz)
    Titulek: Re: Re: Sumerská kosmologie
    Tedy pokud Vám dobře rozumím, Sumeřané považovali nejen Zemi, ale všechna nebeská tělesa za ploché desky a z praktického důvodu je zobrazovali jako koule?



    Vytvořeno prostřednictvím phpRS. Copyright Pavel Matušinský     Email: pavel_m@email.cz

    Redakce neodpovídá za obsah článků ani komentářů, které vyjadřují názory autorů a nemusí se vždy shodovat s názorem redakce. Pro zpoplatněné weby platí zákaz přebírání článků.